Často kladené otázky
Z akej oblasti je váš dotaz?
Objednávky a expedícia
Máte skladom všetko, čo vidím na e-shope?
Dávame si záležať na tom, aby všetko, čo vidíte na našom e-shope označené ako "na sklade", bolo u nás skutočne k dispozícii na okamžitý odber pre koncových zákazníkov. Ak tovar skladom nie je, ale už je objednaný u dodávateľa, zobrazujeme na eshope informáciu, že je "na ceste". V detaile produktu je potom viditeľný aj približný termín naskladnenia. U niektorých položiek sa objavuje informácia "na dotaz", to znamená, že tovar zatiaľ nie je objednaný u dodávateľa a ešte nevieme presnejší termín naskladnenia. Ako "nedostupné" označujeme tovar, ktorý sa už nevyrába a nemá ho skladom ani výrobca. Informáciu o takomto tovare nechávame dočasne na stránkach. Záujemca sa tak dozvie, že výroba modelu už bola ukončená a vo väčšine prípadov dostane aj odporúčanie na prípadného nástupcu či tovar s podobnými parametrami.
Kedy mi dorazí svietidlo, keď si ho teraz objednám?
Už pri zadávaní objednávky uvidíte v košíku predpokladaný dátum doručenia zásielky. Tovar vám príde v horizonte 1-2 pracovných dní. Pokiaľ stihnete zadať objednávku skôr, než si pripravené zásielky v konkrétny deň vyzdvihnú jednotliví dopravcovia, sme schopní expedovať v deň objednávky a to aj v čase vianočných nákupov, kedy počet objednávok raketovo stúpa. Pokiaľ objednáte o niečo neskôr, posielame hneď nasledujúci pracovný deň. Cestu svojej objednávky potom môžete sledovať cez tracking, ktorý vám zašleme v maili informujúcom o odoslaní zásielky.
Mám dlhšiu dobu zadanú objednávku, ale tovar stále nedorazil. Čo mám robiť?
Najprv sa presvedčte, či sa vám podarilo objednávku skutočne zrealizovať. Môže sa stať, že neprejde online platba alebo v tú najmenej vhodnú chvíľu vypadne Wifi. Ak vám od nás prišlo do mailu potvrdenie o prijatí objednávky, tak je všetko v poriadku. Nenašli ste ho? Pre istotu skontrolujte aj spamovú zložku. Ak ste objednali tovar, ktorý nebol skladom (čo je zobrazené na našom eshope), tak je samozrejme nutné čakať, kým ho naskladníme. Ak už dlhšie čakať nechcete, možno jednoducho zmeniť objednávku na iný tovar podobných parametrov, ktorý je skladom. V takom prípade nás stačí kontaktovať.
Ak ste od nás dostali do mailu aj upozornenie o odoslaní objednávky a balík napriek tomu stále nechodí, skontrolujte tracking zásielky, ktorý je súčasťou tohto mailu. V ňom uvidíte, aký je aktuálny stav zásielky. Ak okolo nej vzniknú nejaké nejasnosti, zavolajte najprv na zákaznícku linku jednotlivých prepravcov, ktoré nájdete na ich stránkach.
Zásielkovňa
GLS
Pošta
Ak nenájdete spoločnú reč, kontaktujte nás a my vám pomôžeme problém vyriešiť.
Reklamácia a servis
Ak máte otázku týkajúcu sa nefunkčnosti svietidla alebo jej neobvyklého správania, nahliadnite najprv do nášho Malého servisného radcu. S veľkou pravdepodobnosťou tu nájdete informácie, ktoré hľadáte.
Čo je výrobné číslo svietidla?
Od septembra roku 2008 sú všetky svietidlá označené špecifickým sériovým číslom (napríklad 1LS5VM00323). Sériové číslo je vygravírované na samotnom svietidle i nalepené na škatuľke. Podľa tohto čísla možno každé konkrétne svietidlo Fenix jednoducho dohľadať.
Potrebujem reklamovať svietidlo a už nemám účet. Čo mám robiť?
Nič strašné sa nedeje. Ak ste svietidlo kúpili u nás, vyhľadáme vás v systéme podľa mena alebo mailovej adresy. Ak ste ho kúpili napr. u niektorého z našich obchodných partnerov, použijeme k jeho vysledovaniu práve špecifické výrobné číslo. Stačí, keď sa nám ozvete na mail baterky@kronium.sk.
Dostal som baterku Fenix ako darček, ako mám postupovať pri jej reklamácii?
Sme tu pre vás aj v tomto prípade. Zašlite nám popis závady a špecifické výrobné číslo svietidla na email baterky@kronium.sk. Vyhľadáme si ho v systéme.
Ako je to so zárukou na svietidlá a čelovky? Je teda 2 roky alebo 5 rokov?
Jasnú predstavu o trvaní záruky u konkrétnych svietidiel získate v článku Záručné podmienky Fenix. Sú tam presne definované aj podmienky pozáručného servisu.
Aká je životnosť akumulátora? Do mobilu musím kupovať nový zhruba po 2 rokoch, je to tak aj v prípade svietidiel?
Akumulátory vo svietidlách bežne vydržia 5 rokov aj dlhšie. V prvom rade starnú akumulátory vplyvom nabíjacích cyklov. Telefón nabíjate takmer každý deň, avšak svietidlá alebo čelovky, ktoré väčšinou využívate v kratších intervaloch a navyše sezóne, zďaleka nenabíjate tak často. S nabíjacími cyklami hospodárime teda šetrnejšie. Fenix využíva pre svoje svetlá kvalitné priemyselné články, ku ktorým následne pridáva ochrannú alebo nabíjaciu elektroniku a dáva na ne záruku dva roky. Akumulátory vám však môžu slúžiť dlhé roky. Ak im dáte potrebnú starostlivosť, možno ich životnosť ešte predĺžiť a starnutie spomaliť. Napr. ak viete, že svietidlo nebudete dlhšiu dobu používať, skladujte akumulátory nabité na úroveň 30 - 50%. V tomto neaktívnom období uchovávajte akumulátory v chlade (výrobcovia uvádzajú optimálne rozpätie teplôt 0 - 25 ° C). Počas svietenia sa samozrejme svietidlo zahreje aj na vyššiu teplotu, ale ide o to, aby akumulátor nebol vystavený vyšším teplotám dlhodobo (napríklad keď svietidlo aj s nabitým článkom leží na priamom slnku v rozpálenom aute). Akumulátor sa vám za vašu starostlivosť odmení tým, že po dvoch rokoch budete pozorovať len veľmi mierny pokles jeho celkovej kapacity.
Prečo je teda na akumulátory záruka len 2 roky?
Vo svojej podstate sa jedná o spotrebný materiál. Na oblečenie tiež máte záruku dva roky, ale slúžiť vám môže oveľa dlhšie. Platí, že ak sa budete o akumulátor starať, môžete ho používať niekoľko rokov, avšak jeho životnosť je podmienená niekoľkými faktormi, ako napr. už spomínaným počtom využitých nabíjacích cyklov, spôsobom používania a tiež teplotou pri jeho uchovávaní. Samozrejme, v prípade obrovskej produkcie Fenixu sa občas môže objaviť chybný kus, ktorý však následkom výrobnej vady doslúži skôr ako za uvádzané dva roky. Ak sa s ním stretnete, neváhajte sa na nás obrátiť, my ho premeriame a tento problém vyriešime.
Mám baterku so zabudovaným akumulátorom. Znamená to, že keď odíde akumulátor, nebude už nikdy fungovať ani svietidlo?
Netreba sa obávať. Aj vstavané akumulátory sa dajú vymeniť. Nemožno to však urobiť podomácky, je potrebné zaslať svietidlo k nám do servisu. Ak ste ho kúpili na našom e-shope alebo u niektorého z našich partnerov, vykonáme výmenu bez problémov. Jedinou podmienkou je, aby náhradný akumulátor bol stále k dispozícii u výrobcu.
Stratila/rozbila sa mi časť svietidla, no aj napriek tomu funguje. Dajú sa u vás zohnať náhradné diely? V e-shope ich nevidím.
Ak sa vám rozbije alebo stratíte časť svietidla, ktorá buď nemá priamy vplyv na jeho funkciu (napr. diaľkový spínač alebo lyžina, ktorou upevňujete svietidlo do držiaka u cyklosvetiel, klip na uchytenie vo vrecku u vreckových bateriek a pod.) alebo sa dá ľahko odskrutkovať a vymeniť (typicky koncovka baterky alebo držiak čelovky), prejdite si najprv kategóriu príslušenstvo / náhradné diely na našom webe. Ak tam požadovaný diel nenájdete, napíšte nám na mail servis@kronium.cz. Ak je to len trochu možné, radi vám pomôžeme tento problém vyriešiť.
Technické dotazy
Svietidlo sa pri prevádzke zahrieva, je to normálne?
Pri prevádzke vysoko výkonných LED dochádza k tvorbe tepla, ktoré je kvôli ich chladeniu rozvedené do celého povrchu svietidla. Pri vyššom nastavenom výkone sa svietidlo aj viac zahrieva. Pri vysokých teplotách okolia a nastavenom najvyššom výkone môže dôjsť k citeľnému zahriatiu svietidla. Najsilnejšie modely sú preto vybavené aj ochranou proti prehriatiu, kedy po dosiahnutí určitej teploty automaticky znížia výkon. Ak by svietidlo bolo na dotyk príliš horúce, môžete samozrejme prepnúť výkon na nižšiu úroveň aj sami. Pri pohybe za bežných nočných teplôt možno zväčša svietidlá prevádzkovať bez obmedzenia aj vo vyšších výkonoch.
Píšete, že svietidlo vydrží 88 hodín a uvidím na 405 metrov. Znamená to, že to tak bude fungovať po celú dobu?
Pri každom svietidle je vždy uvedená maximálna výdrž, to znamená doba, po ktorú je svietidlo schopné svietiť najdlhšie a to je práve v najnižšom režime. Podobne sa uvádza i maximálny dosvit, ten je dosiahnutý a uvádza sa v najvyššom režime. Nemožno to teda chápať tak, že by po celých 88 hodín dokázala dosvietiť až do vzdialenosti 405 metrov.
Ako sa počítajú výdrže jednotlivých režimov? Meral som časy u svojho svietidla a nezodpovedalo to údajom uvedeným v tabuľke na krabičke.
Rovnako ako u ostatných parametrov, aj pre určenie doby výdrže používa Fenix celosvetovo najuznávanejšiu americkú normu ANSI FL 1-2009. Tá definuje čas výdrže ako dobu, do ktorej svetelný výkon klesne na 10% počiatočnej hodnoty (nameranej 30 sekúnd po zapnutí). Ak sa teda meria výdrž v režime 1000 lúmenov, stopky bežia až kým výkon neklesne na 100 lúmenov. To môže zahŕňať aj svietenie na druhý a niekedy aj tretí režim, alebo postupné klesanie výkonu. Tento systém počítania nám prikazuje norma. Aby sme vám to však uľahčili, u niektorých produktov nájdete orientačné grafy výkonov v jednotlivých režimoch, ktoré poskytuje výrobca.
Ako je možné, že dve čelovky Fenix (HM65R a HM61R Amber), ktoré majú prakticky rovnaký výkon a totožný akumulátor, vykazujú v režime 400 lúmenov tak veľký rozdiel vo výdrži? Uvádzate, že HM61R Amber v tomto režime svieti 4 hodiny, kdežto HM65R celých 22 hodín.
Hlavný dôvod tejto odlišnosti spočíva v rozdielnej reguláciu výkonu týchto čeloviek. Zatiaľ čo u HM65R použil výrobca elektroniku s funkciou predĺženia výdrže, do HM61R Amber zabudoval konštantnú reguláciu výkonu.
Funkcia predĺženia výdrže u HM65R postupne znižuje výkon v malých krokoch pre predĺženie doby svietenia. V režime 400 lúmenov to znamená, že sa počas 2 hodín postupne zníži až na cca 70 lúmenov, ktoré dokáže držať viac ako 20 hodín. Práve malé kroky počas znižovania umožnia zraku subjektívne si privykať na svetelnú úroveň, takže pocit stmievania nie je tak dramatický. Toto znižovanie sa potom po prepnutí režimov, resp. vypnutí a opätovnom zapnutí čelovky resetuje a začína vždy od začiatku.
Fenix HM61R Amber používa elektroniku s konštantnou reguláciou výkonu, čo je tradičná vlastnosť drvivej väčšiny svietidiel a čeloviek Fenix. Režim 400 lúmenov teda svieti konštantne, pokiaľ ho batéria utiahne (cca 4 hodiny). Potom sa čelovka nevypne, ale v dostatočnom predstihu automaticky prepne o stupeň nižšie.
Pre lepšie pochopenie prikladáme aj graf s priebehmi výkonu. Môžete na ňom vidieť fungovanie aj ďalšej výkonnej čelovky Fenix HL60R.
Regulácia výkonu čeloviek Fenix HM65R, HM61R Amber a HL60R pri 400 lúmenoch
Vplyvom L konštrukcie je reflektor čelovky Fenix HM61R Amber zasadený mierne vpravo. Má to nejaký vplyv na svetelný kužeľ čelovky? Dopadá aj kužeľ svetla do strany alebo sa drží v strede zorného poľa?
Toto "vyosenie" nemá pri reálnom vonkajšom použití na čelovku žiadny vplyv. Kužeľ rovnomerne osvetľuje priestor pred jej majiteľom. Viditeľné by to mohlo byť len vtedy, ak by ste namierili reflektor na objekt zo vzdialenosti niekoľkých centimetrov.
Doba prevádzky na najvyšší výkon je pri použití alkalických batérií kratšia ako pri použití dobíjacích batérií. Je to v poriadku?
Áno, je to v poriadku. Alkalické batérie majú vysoký vnútorný odpor, takže im pri vysokom prúdovom odbere rýchlo klesá kapacita. Nabíjateľné NiMH batérie, li-ion akumulátory a jednorázové lithiové tento problém nemajú, takže s nimi možno dosiahnuť dlhšiu dobu prevádzky pri nastavení svietidla na vysoký výkon. Pri používaní nízkych režimov výkonu alebo prerušovanom používaní je doba prevádzky na všetky typy batérií porovnateľná. Presný typ batérií použitý na meranie výdrže je vždy uvedený v podrobnom popise baterky, čelovky, či lucerny na našich stránkach.
Keď kúpim nabíjateľné svietidlo, je súčasťou balenia aj nabíjačka?
Pokiaľ sa jedná o nabíjateľné svietidlá (nabíjací konektor je teda priamo v tele svietidla), pridáva výrobca do balenia nielen akumulátor, ale väčšinou aj nabíjací kábel s príslušnými konektormi. U starších svietidiel ide o micro-USB konektor, takže na ich nabíjanie môžete použiť aj bežnú nabíjačku na telefón. Novšie svetlá už majú konektor USB-C, ktorý sa používa v nových mobilných telefónoch. Súčasťou balenia nebýva adaptér do siete. Ten si však u nás môžete jednoducho dokúpiť. Niektoré nenabíjateľné svetlá vybavuje výrobca v rámci akciovej ponuky Li-ion akumulátorom so zabudovaným USB konektorom pre nabíjanie, v tomto prípade nabíjací kábel nie je súčasťou balenia.
Obecné
Prečo je u vás Fenix tak drahý? Na Aliexpresse nájdem produkty Fenix omnoho lacnejšie.
My samozrejme musíme do ceny započítať slovenskú DPH 20%, clo a ďalšie poplatky súvisiace s dovozom. Na Aliexpesse samozrejme môžete nakúpiť zdanlivo za cenu bez dane, následne potom čakať 6-10 týždňov na dodanie, individuálne riešiť preclenie a platiť clo aj DPH z tovaru na colnici, čo býva aj 30% naviac. A ak by sa s vaším svietidlom niečo stalo, reklamovať ho budete opäť až v Číne.
Na druhú stranu my expedujeme okamžite a tovar dostanete počas nasledujúcich 1-2 pracovných dní. Jednoduché je aj vybavenie prípadnej záručnej opravy. V našej réžii je tiež pozáručný servis, ktorý na tovar Fenix zakúpený u nás zaistíme po čo najdlhšiu možnú dobu. A to aj po uplynutí záruky. Limitujúca je pre nás len dostupnosť náhradných dielov u výrobcu. Preto verte, že sú to dobre investované peniaze.