Obchodné podmienky
OBCHODNÉ PODMIENKY
obchodnej spoločnosti
Kronium s.r.o.
so sídlom Rímská 526/20, 120 00 Praha 2, Česká republika
identifikačné číslo: 19989920
spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu v Prahe pod sp. zn. 395181
na predaj tovaru prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetovej adrese www.kronium.sk kupujúcim, ktorí sú spotrebiteľmi alebo podnikateľmi, alebo takí podnikatelia, ktorí sa zatiaľ nestali veľkoobchodným partnerom predávajúceho.
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1 Tieto obchodné podmienky (ďalej len "obchodné podmienky") obchodnej spoločnosti Kronium s.r.o. so sídlom Rímská 526/20, 120 00 Praha 2, Česká republika, identifikačné číslo: 19989920, zapísanej v obchodnom registri Okresného súdu v Prahe pod sp. zn. C395181 (ďalej len "predávajúci") upravujú v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Zb. občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len "občiansky zákonník") vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len "kúpna zmluva") uzatváranej medzi predávajúcim a inou fyzickou alebo právnickou osobou (ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na internetovej adrese www.kronium.cz a to prostredníctvom webového rozhrania (ďalej len "webové rozhranie obchodu").
1.2 Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné dojednať v kúpnej zmluve. Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
1.3 Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu možno uzavrieť v slovenskom jazyku.
1.4 Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
2. UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
2.1 Na základe registrácie kupujúceho vykonanej na webovej stránke môže kupujúci pristupovať do svojho užívateľského rozhrania. Zo svojho užívateľského rozhrania môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru (ďalej len "užívateľský účet"). V prípade, že to webové rozhranie obchodu umožňuje, môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru tiež bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu.
2.2 Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
2.3 Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií potrebných na prístup do jeho užívateľského účtu.
2.4 Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám.
2.5 Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).
2.6 Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.
3. UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY
3.1 Všetka prezentácia tovaru umiestnená vo webovom rozhraní obchodu je informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru. Ustanovenie § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.
3.2 Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzatvoriť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok. Pokiaľ by došlo k zjavnej chybe v uvedenej cene (napr. tovar, ktorý na webovom rozhraní obchodu predávame za menej ako 10 % ceny obvyklej), predávajúci nie je povinný tovar s takto zjavne chybne uvedenou cenou dodať a v prípade, keď už bola uzatvorená kúpna zmluva s takto chybnou cenou, je predávajúci oprávnený od zmluvy odstúpiť. O chybe bez zbytočného odkladu predávajúci kupujúceho informuje a zašle mu na e-mail zmenenú ponuku. Tá sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy, kúpna zmluva je potom v takom prípade uzavretá až potvrdením kupujúceho, že s novou cenou súhlasí.
3.3 Webové rozhranie obchodu a objednávkový formulár obsahujú aj informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru a nákladoch spojených so zvoleným spôsobom úhrady kúpnej ceny.
3.4 Pre objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:
- objednávanom tovare (objednávaný tovar "vloží" kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),
- spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru a
- informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru a nákladoch spojených so zvoleným spôsobom úhrady kúpnej ceny tovaru (ďalej spoločne len ako "objednávka").
3.5 Pred zaslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo "Nakúpiť". Pred odoslaním objednávky vyjadrí kupujúci svoj súhlas s týmito obchodnými podmienkami. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Predávajúci bezodkladne po obdržaní objednávky toto obdržanie kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v užívateľskom účte či v objednávke (ďalej len "elektronická adresa kupujúceho"). Spolu s potvrdením zašle predávajúci kupujúcemu aj tieto obchodné podmienky.
3.6 Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).
3.7 Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptáciou), ktorá je predávajúcim zaslaná kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho.
3.8 Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu, a to najmä s osobami, ktoré predtým podstatným spôsobom porušili kúpnu zmluvu (vrátane obchodných podmienok).
3.9 Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
4. CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY
4.1 Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi:
- v hotovosti na dobierku v mieste určenom kupujúcim v objednávke;
- bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho IBAN: CZ78 2250 0000 0000 0020 0600, BIC/SWIFT CTASCZ22 (pre platby v EUR) a č. 300900/2250 (pre platby v Kč v ČR) vedený na spoločnosť Kronium s.r.o. (Ďalej len "účet predávajúceho");
- bezhotovostne platobnou kartou MasterCard, Maestro, VISA a VISA Electron
- v hotovosti v prevádzke predávajúceho na adrese Rímska 526/20, 120 00 Praha 2, Česká republika
4.2 Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru a náklady spojené so zvoleným spôsobom úhrady v dohodnutej výške. Ak nie je uvedené vyslovene inak, rozumejú sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru a náklady spojené so zvoleným spôsobom úhrady.
4.3 V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 7 dní od uzatvorenia kúpnej zmluvy.
4.4 V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhrádzať kúpnu cenu tovaru spolu s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho. V prípade bezhotovostnej platby je tovar odoslaný kupujúcemu až po uhradení celej kúpnej ceny.
4.5 Predávajúci je oprávnený, najmä v prípade, že zo strany kupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdeniu objednávky (čl. 3.6), požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu. Ustanovenie § 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.
4.6 Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať.
4.7 Predávajúci vystaví ohľadom platieb realizovaných na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad - faktúru. Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty.
5. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
5.1 Tento článok podmienok sa vzťahuje len na spotrebiteľov. Ako spotrebiteľ, teda človek, ktorý uzatvára kúpnu zmluvu mimo rámca svojej podnikateľskej alebo obdobnej činnosti, má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzatvorenej prostredníctvom webového rozhrania obchodu alebo iným dištančným spôsobom do 14 dní od prevzatia tovaru. Pokiaľ je tovar zasielaný v niekoľkých zásielkach, lehota sa počíta od prevzatia poslednej zásielky. Pokiaľ je tovar dodávaný pravidelne, lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa počíta od doručenia prvej dodávky. Tento článok obchodných podmienok sa rovnako ako celé obchodné podmienky vzťahuje iba na spotrebiteľov.
5.2 Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 Občianskeho zákonníka, nemožno okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy na dodávku tovaru, ktorý bol upravený podľa priania kupujúceho alebo pre jeho osobu, od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom, od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru v zapečatenom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vyňal a z hygienických dôvodov alebo dôvodov ochrany zdravia ho nie je možné vrátiť, a od kúpnej zmluvy o dodávke zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu, ak porušil ich pôvodný zapečatený obal.
5.3 Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu odoslané v lehote pre odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa ods. 5.1. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár poskytovaný predávajúcim, ktorý tvorí prílohu obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zasielať okrem iného na adresu prevádzky predávajúceho alebo na adresu elektronickej pošty predávajúceho baterky@kronium.sk. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy rovnako akýmkoľvek jednoznačným vyhlásením voči predávajúcemu.
5.4 Tovar (okrem uvedených výnimiek) môže kupujúci vyskúšať, ale iba tak, aby sa oboznámil s jeho povahou, vlastnosťami a funkčnosťou podobne ako by si ho prezeral alebo skúšal v obchode. Pokiaľ bude kupujúci tovar skúšať alebo využívať viac a nakladaním s ním nejako zníži jeho hodnotu, môže mu predávajúci vrátiť čiastku poníženú o náklady na uvedenie tovaru do takého stavu, aby ho mohol predať ďalším zákazníkom.
5.5 V prípade odstúpenia od zmluvy podľa tohto článku obchodných podmienok sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Tovar musí byť predávajúcemu vrátený do štrnástich (14) dní od odstúpenia od zmluvy predávajúcemu. Tovar by mal byť vrátený predávajúcemu (nie na dobierku) kompletný, najlepšie v pôvodnom obale, nesmie javiť známky opotrebenia či poškodenia. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, znáša kupujúci náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu poštou.
5.6 V prípade odstúpenia od zmluvy podľa tohto článku obchodných podmienok vráti predávajúci peňažné prostriedky prijaté od kupujúceho do štrnástich (14) dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, a to rovnakým spôsobom, akým ich predávajúci od kupujúceho prijal. Predávajúci je taktiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté kupujúcim už pri vrátení tovaru kupujúcim či iným spôsobom, ak s tým kupujúci bude súhlasiť a nevzniknú tým kupujúcemu ďalšie náklady. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar vráti alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal. Náklady na vrátenie tovaru späť predávajúcemu znáša kupujúci.
5.7 Nárok na úhradu škody vzniknutej na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
5.8 V prípadoch, keď má kupujúci v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, je predávajúci tiež oprávnený kedykoľvek od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to až do doby prevzatia tovaru kupujúcim. V takomto prípade vráti predávajúci kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený kupujúcim.
5.9. Pokiaľ predávajúci zaslal kupujúcemu spolu s tovarom nejaké bezplatné plnenie (darček), je kupujúci v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy povinný vrátiť aj to bezplatné plnenie.
6. PREPRAVA A DODANIE TOVARU
6.1 Spôsob doručenia tovaru určuje predávajúci, ak nie je v kúpnej zmluve stanovené inak. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe požiadavky kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy. Tovar bude kupujúcemu dodaný do 30 dní, pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak. V opačnom prípade je kupujúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.
6.2 Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní.
6.3 V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom ako bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
6.4 Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúcemu odporučené skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA
7.1 Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadne práv z chybného plnenia sa riadi príslušnými všeobecne záväznými predpismi. Podľa platných právnych predpisov sa riadi aj rozsah základnej dvojročnej záruky za akosť, ktorú výrobca (a prenesene tak i predávajúci) poskytuje kupujúcemu na všetok predávaný tovar a ktorá začína plynúť dňom odovzdania a prevzatia tovaru kupujúcim, resp. dôjdením tovaru do miesta určenia pri odoslaní tovaru predávajúcim.
7.2 Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal, tovar:
- zodpovedá dohodnutému popisu, druhu a množstvu, ako aj akosti, funkčnosti a iným dohodnutým vlastnostiam;
- sa hodí na účel, pre ktorý ho kupujúci požaduje a s ktorým predávajúci súhlasil;
- je dodaný s dohodnutým príslušenstvom a pokynmi na použitie, vrátane návodu na montáž alebo inštaláciu.
Ďalej predávajúci zodpovedá za to, že popri dohodnutých vlastnostiach:
- je tovar vhodný na účel, na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa, aj s ohľadom na práva tretích osôb, právne predpisy, technické normy alebo kódexy správania daného odvetvia, ak nespadá pod technické normy;
- tovar množstvom, kvalitou a ďalšími vlastnosťami, vrátane životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, zodpovedá obvyklým vlastnostiam vecí toho istého druhu, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, aj s ohľadom na verejné vyhlásenia urobené predávajúcim alebo inou osobou v tom istom zmluvnom reťazci, najmä reklamou alebo označením;
- je tovar dodaný s príslušenstvom, vrátane obalu, návodu na montáž a iných pokynov na použitie, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať;
- tovar zodpovedá akosťou alebo prevedením vzorke alebo predlohe, ktoré kupujúcemu predávajúci poskytol pred uzavretím kúpnej zmluvy.
Za posledné uvedené štyri body predávajúci nezodpovedá v prípade, že pred uzavretím kúpnej zmluvy kupujúceho zvlášť upozornil, že sa niektorá vlastnosť tovaru líši, a kupujúci s tým pri uzatváraní kúpnej zmluvy výslovne súhlasil.
Predávajúci ďalej zodpovedá za vadu spôsobenú nesprávnou montážou alebo inštaláciou, ktorú podľa kúpnej zmluvy vykonal predávajúci alebo niekto iný na zodpovednosť predávajúceho.
7.3 Ustanovenia uvedené v čl. 7.2 obchodných podmienok sa nepoužijú u tovaru predávaného za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, u použitého tovaru na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
7.4 Práva z chybného plnenia môže kupujúci uplatniť do dvoch rokov od prevzatia tovaru. Táto doba nebeží po dobu, kedy kupujúci nemohol vec užívať v prípade, keď vadu vytkol oprávnene (napr. pokiaľ mal tovar predávajúci pri sebe z dôvodu prebiehajúcej reklamácie). Ak sa prejaví vada tovaru zakúpeného spotrebiteľom v priebehu jedného roka od prevzatia, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí, ibaže by to povaha veci vylučovala.
7.5 Práva z chybného plnenia uplatňuje kupujúci u predávajúceho na adrese jeho prevádzky, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru, prípadne aj v sídle alebo mieste podnikania či prostredníctvom elektronickej pošty na adrese reklamace@kronium.cz. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy predávajúci dostal od kupujúceho reklamovaný tovar a požadovanú potrebnú súčinnosť, najmä umožnil predávajúcemu preskúmať reklamovaný tovar.
7.6 Kupujúci je povinný preukázať nákup tovaru (ideálne sériovým číslom, ktorým bol tovar opatrený pri jeho predaji a ktoré sa zhoduje so záznamom v elektronickom systéme predávajúceho). Tovar by mal byť pri preprave zabalený vo vhodnom obale, aby nedošlo k jeho poškodeniu, mal by byť čistý a kompletný.
7.7. Pokiaľ má tovar vadu, môže kupujúci požadovať jej odstránenie. Podľa svojej voľby môže požadovať:
- dodanie novej veci bez vady; alebo
- opravu veci,
ibaže by bol pre predávajúceho zvolený spôsob odstránenia vady nemožný alebo v porovnaní s druhým neprimerane nákladný. V takom prípade môže predávajúci odmietnuť vadu odstrániť, a to najmä s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by tovar mal bez vady.
7.8. V týchto prípadoch môže kupujúci požadovať primeranú zľavu alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy:
- pokiaľ predávajúci odmietol vadu odstrániť alebo ju neodstránil v primeranom čase po jej vytknutí tak, aby tým kupujúcemu nespôsobil značné ťažkosti;
- keď sa vada prejaví opakovane, čo znamená trikrát a viac;
- ak je vada podstatným porušením kúpnej zmluvy;
- keď je z vyhlásenia predávajúceho alebo okolností zjavné, že vadu neodstráni v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho.
7.9. Odstúpiť od kúpnej zmluvy ale kupujúci nemôže, pokiaľ nie je vada tovaru významná.
7.10. Práva z chýb môže kupujúci vytknúť priamo predávajúcemu. Pokiaľ je ale na opravu určený niekto iný (napr. servis), môže kupujúci vytknúť vadu tomu, kto je určený na vykonanie opravy.
7.11. Kým predávajúci nesplní svoje povinnosti z vadného plnenia, nemusí mu kupujúci platiť doposiaľ neuhradenú cenu alebo jej časť.
7.12 Predávajúci kupujúcemu vydá po rozhodnutí o reklamácii podľa čl. 7.13 nižšie písomné potvrdenie v podobe listiny či e-mailu o tom, kedy kupujúci reklamáciu urobil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje. Predávajúci ďalej vydá kupujúcemu potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane prípadného potvrdenia o vykonaní opravy a čase jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
7.13 Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku potrebná k odbornému posúdeniu vady. Reklamácia kupujúceho vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote.
7.14 Kupujúci má právo na úhradu účelne vynaložených nákladov na uplatnenie reklamácie, keď tieto náklady sú chápané ako najnižšie možné. O preplatenie nákladov musí kupujúci požiadať najneskôr do jedného mesiaca od konca lehoty na vytknutie vady, inak mu nemusia byť priznané.
7.15 Na vybrané druhy tovaru špecifikované predávajúcim vo webovom rozhraní obchodu (napr. na stránke záručné podmienky Fenix) preberá predávajúci dodatočnú záruku za akosť, ktorá začína plynúť bezprostredne po skončení základnej dvojročnej záruky za akosť.
8. ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN
8.1 Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
8.2 Kupujúci berie na vedomie, že programové vybavenie a ďalšie súčasti tvoriace webové rozhranie obchodu (vrátane fotografií ponúkaného tovaru) sú chránené autorským právom. Kupujúci sa zaväzuje, že nebude vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užiť programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace webové rozhranie obchodu.
8.3 Kupujúci nie je oprávnený pri využívaní webového rozhrania obchodu používať mechanizmy, programové vybavenie alebo iné postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na prevádzku webového rozhrania obchodu. Webové rozhranie obchodu je možné užívať len v rozsahu, ktorý nie je na úkor práv ostatných zákazníkov predávajúceho a ktorý je v súlade s jeho určením.
8.4 Predávajúci nie je vo vzťahu k spotrebiteľovi viazaný žiadnymi kódexami správania v zmysle ustanovenia § 1826 ods. 1 písm. e) Občianskeho zákonníka.
8.5 K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, Česká republika, IČO: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína výlučne na návrh spotrebiteľa, a to iba v prípade, že sa spor nepodarilo s predávajúcim vyriešiť priamo. Návrh možno podať najneskôr do 1 roka odo dňa, keď spotrebiteľ uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu, u predávajúceho prvýkrát. Spotrebiteľ má právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
8.6 Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov. Česká obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dohľad nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Zb. O ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov.
8.7 Kupujúci týmto preberá na seba riziko zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
9. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
9.1 Ochrana osobných údajov vo vzťahu ku kupujúcemu je upravená v súlade s Nariadením (EÚ) 2016/679 (GDPR). Jej konkrétnu podobu obsahuje dokument Zásady spracovania osobných údajov.
10. DORUČOVANIE
10.1 Ak nebude dohodnuté inak, všetka korešpondencia súvisiaca s kúpnou zmluvou musí byť druhej zmluvnej strane doručená písomne, a to elektronickou poštou, osobne alebo doporučene prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb (podľa výberu odosielateľa). Kupujúcemu môže byť doručovaný na adresu elektronickej pošty uvedenú v jeho užívateľskom účte či uvedenú kupujúcim v objednávke.
10.2 Správa je doručená:
- v prípade doručovania elektronickou poštou okamihom jej prijatia na server prichádzajúcej pošty; integrita správ zaslaných elektronickou poštou môže byť zabezpečená certifikátom,
- v prípade doručovania osobne alebo prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb prevzatím zásielky adresátom,
- v prípade doručovania osobne alebo prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb tiež odmietnutím prevzatia zásielky, ak odoprie adresát (poprípade osoba oprávnená za neho zásielku prevziať) zásielku prevziať,
- v prípade doručovania prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb uplynutím lehoty desiatich (10) dní od uloženia zásielky a odovzdania výzvy na prevzatie uloženej zásielky adresátovi, ak dôjde k uloženiu zásielky u prevádzkovateľa poštových služieb, a to aj v prípade, že sa adresát o uložení nedozvedel.
11. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
11.1 Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi českým právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
11.2 Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanovenia čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení. Zmeny a doplnky kúpnej zmluvy či obchodných podmienok vyžadujú písomnú formu.
11.3 Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná.
11.4 Prílohu obchodných podmienok tvorí vzorový formulár na odstúpenie spotrebiteľa od kúpnej zmluvy.
11.5. Predávajúci spracováva údaje Kupujúcich, prípadne ich zamestnancov alebo spolupracujúcich osôb, viac tu.
11.6 Kontaktné údaje predávajúceho: adresa pre doručovanie Rímska 526/20, 120 00 Praha 2, Česká republika; adresa elektronickej pošty baterky@kronium.sk, telefón +420 734 793 444.
V Prahe dňa 1. apríla 2024
PRÍLOHA OBCHODNÝCH PODMIENOK
Vzorový formulár na odstúpenie spotrebiteľa od kúpnej zmluvy si môžete stiahnuť TU.